Велика партія червоної ікри виробництва російської компанії "Орландо" вже півтора року стоїть на івано-франківській митниці. Ніякого офіційного документа про те, що ікра бракована, власники фури так і не отримали: ні припису, ні передбаченої законом постанови санлікаря. Лише відмова в розмитненні з причин відсутності санітарного контролю на внутрішній митниці.
І хоча за проведення цього нібито відсутнього контролю відповідають саме СЕС та митниця, розмитнити товар українському імпортеру "Камчадал-Плюс" досі не дають. Терміни придатності ікри давно минули, але утилізувати її без постанови державного органу неможливо. Адже ніхто не хоче нести відповідальність за інцидент.
— Усі дії по недопущенню розмитнення нашої фури координувала Служба безпеки України. Наша ікра вироблена за Міждержавним стандартом СНД ГОСТ-18173 2004 року. Україна за нього голосувала, але всередині країни поки що діє ДСТУ 1972 року, який не передбачає використання нового консерванта — Е211, бензоат натрію. Це стало основною зачіпкою.
— Усі дії по недопущенню розмитнення нашої фури координувала Служба безпеки України. Наша ікра вироблена за Міждержавним стандартом СНД ГОСТ-18173 2004 року. Україна за нього голосувала, але всередині країни поки що діє ДСТУ 1972 року, який не передбачає використання нового консерванта — Е211, бензоат натрію. Це стало основною зачіпкою.
На полицях українських магазинів повно ікри виробництва наших конкурентів, яка зроблена за ДСТУ 2004 року. Згідно з ним, добавка Е211 дозволена, а також допускається сумарна доза консервантів — до 2000 міліграмів на кілограм. Такі ж параметри дозволені санітарними нормами якості продовольчої сировини та харчових продуктів, затвердженими Міністерством охорони здоров'я, та прописані в санітарно-гігієнічному висновку, отриманому підприємством "Орландо" від Міністерства охорони здоров'я.
Утім, вони не збігаються з рекомендованими медико-біологічними вимогами МБВ-89 — не міждержавним, а внутрішнім нормативним документом України. Офіційної заборони та постанови про забраковку ікри від СЕС немає, а є лише внутрішнє листування між СБУ, СЕС та митницею про невідповідність партії старому ГОСТу — 1972 року через присутність нового консерванта Е211 бензоату натрію, — пояснює gazeta.ua колишній директор "Камчадал-Плюс", засновник і представник "Орландо" в місті Петропавлівськ-Камчатський Костянтин Коміссаров.
За його словами, не довівши свої звинувачення про шкідливість ікри в суді, СБУ фактично незаконно зобов'язала митницю не допустити розмитнення ікри. Офіційно СБУ ніяких звинувачень по справі №1375 за півтора року компанії не пред'явила. І через закінчення терміну давності справа, очевидно, була закрита. Тому виробник просить Адміністрацію президента зобов'язати СБУ відізвати свої внутрішні листи з митниці, якими вона заблокувала розмитнення ікри, і дозволити санітарному лікарю врешті видати розпорядження на її утилізацію.
— Ми загнані у патову ситуацію. Санітарний лікар не може забракувати товар і видати припис на знищення ікри. Де-юре товар не забракований, а де-факто ніхто не хоче брати на себе відповідальність за те, чому він досі — понад 540 днів — стоїть на митниці у величезній фурі з рефрижератором, котрий треба постійно підтримувати.
За його словами, не довівши свої звинувачення про шкідливість ікри в суді, СБУ фактично незаконно зобов'язала митницю не допустити розмитнення ікри. Офіційно СБУ ніяких звинувачень по справі №1375 за півтора року компанії не пред'явила. І через закінчення терміну давності справа, очевидно, була закрита. Тому виробник просить Адміністрацію президента зобов'язати СБУ відізвати свої внутрішні листи з митниці, якими вона заблокувала розмитнення ікри, і дозволити санітарному лікарю врешті видати розпорядження на її утилізацію.
— Ми загнані у патову ситуацію. Санітарний лікар не може забракувати товар і видати припис на знищення ікри. Де-юре товар не забракований, а де-факто ніхто не хоче брати на себе відповідальність за те, чому він досі — понад 540 днів — стоїть на митниці у величезній фурі з рефрижератором, котрий треба постійно підтримувати.
У фурі весь цей час живе водій Борис Логинов, якого іноді підміняє син. Якщо в нас закінчаться гроші, ми відключимо холодильник. Тоді за декілька днів банки з ікрою роздує, вони вибухнуть. З'являться хробаки. І митниця буде мати санітарні наслідки. А це може статися у будь-який момент, як тільки водію набридне і він просто кине фуру, — попереджає Коміссаров.
Він висловив останню надію на те, що ситуацію можна буде виправити, коли прийдуть відповіді на звернення до Адміністрації президента й Кабінету Міністрів.
— Камчатський рибзавод "Орландо" постачає свою продукцію найвищої якості в Україну вже 17 років, має єврономер 23L. Ікру регулярно закуповували найвідоміші санаторії та здравниці країни, їдальні Верховної Ради й Міністерства закордонних справ, Нацбанк України, ФК "Динамо" тощо. Ми завжди відповідали за якість. Тому наша ікра завжди подобалася першим особам країни.
Він висловив останню надію на те, що ситуацію можна буде виправити, коли прийдуть відповіді на звернення до Адміністрації президента й Кабінету Міністрів.
— Камчатський рибзавод "Орландо" постачає свою продукцію найвищої якості в Україну вже 17 років, має єврономер 23L. Ікру регулярно закуповували найвідоміші санаторії та здравниці країни, їдальні Верховної Ради й Міністерства закордонних справ, Нацбанк України, ФК "Динамо" тощо. Ми завжди відповідали за якість. Тому наша ікра завжди подобалася першим особам країни.
Але тепер, коли я звертаюся про допомогу до депутатів, послів, Адміністрації президента та Кабміну — ніхто не хоче навіть своєчасно надати відповідь на звернення. Я вже задумуюсь, чи варто продовжувати вести бізнес в Україні? Адже так само на митниці може стати будь-яка майбутня фура з найякіснішою камчатською ікрою, — зазначає представник "Орландо".
Коміссаров готує позов до митниці й санепідемстанції з вимогою компенсувати збитки на 4 млн грн з урахуванням вартості простою та самого вантажу. 1,4 млн з них було витрачено на судові тяганини, утримання ікри на митниці, солярку, зарплатню й готель для водія.
Коміссаров готує позов до митниці й санепідемстанції з вимогою компенсувати збитки на 4 млн грн з урахуванням вартості простою та самого вантажу. 1,4 млн з них було витрачено на судові тяганини, утримання ікри на митниці, солярку, зарплатню й готель для водія.
Комментариев нет:
Отправить комментарий